niedziela, 1 lutego 2009

Niedziela

Nikogo na Skypie, nikt nie pisze, a przecież już szabat się skończył i wszyscy powinni wrócić do pracy! Szybko człowiek nabywa nowych przyzwyczajeń. Piątek wieczór wspólna kolacja szabasowa, sobota kościół i trochę wypoczynku, niedziela do szkoły.

Wynik czwartkowego testu – 94 %!!! Był to test, przed którym zeszłam na dół wieczorem do Halwora, dyrektora ośrodka i spytałam zrozpaczona: Czy ja jestem taka głupia? A on spojrzał na moją umęczona twarz, zaśmiał się i powiedział: Też sobie zadawałem to pytanie przez rok. Ulpan uniwersytecki przy HU to kiler. I że mam się nie przejmować.
Dzisiaj pierwszy mini - wykład po hebrajsku, nawet nietrudny. Jednakże hebrajski to i tak świat do góry nogami. Np.: cyfry lecą w jedną stronę a tekst w drugą. Czyli 23 to dalej 23 a nie 32. Także emotikony biegną w stronę standardową więc :-) a nie (-:
Zaczęłam się powoli kumplować z Dżihad, która okazała się fajną dziewczyną. Tylko jak ją w skrócie nazywać? Dżi? Może Hadzia? Albo Wojenka? Ostatnio do klasy dołączył jeszcze jeden cudak: John John. Dziecko jąkałów?

Za to pogoda od wczoraj gwałtowna. Od ósmej wieczór notowaliśmy po kolei: deszcz, pioruny, gradobicie, potem przed południem słońce jednocześnie z prószącym śniegiem i tęcza przez całe niebo nad pustynią.

Na kampusie nieopodal naszego budynku jest ogród botaniczny, nieco niemrawy zimą. Ale w samym jego środku, jakby nigdy nic i niepilnowane zieją otwarte komory grobowe z okresu drugiej świątyni czyli po naszemu I wiek po Chr. Pięknie podświetlone, z ossuariami, wszystko na wielkich tablicach wytłumaczone i wyrysowane. Pięć otwartych jaskiń.
Podobno ma byc więcej zdjęć? Dobrze. Fiołki alpejskie rosną w szczelinach skał!

1 komentarz:

  1. Hej Alinko, ja piszę :). I czytam sobie. A wiesz że dzis w TRÓJCE jest audycja o unwersytetach świata i dziś o Jerozolimie. No i tamtejsi zaangażowani politycznie studenci (innych chyba nie ma :). Ale test zdany super! Buziaki! Kasia Ś.

    OdpowiedzUsuń